Luchtbevochtiging voor callcenters en helpdesks

De juiste relatieve luchtvochtigheid (40-60%) spaart de stemmen en gezondheid van medewerkers in callcenters en helpdesks.

In de winter en tijdens periodes van gebouwkoeling daalt de luchtvochtigheid vaak tot onder de 40%, wat een zware belasting kan vormen voor de stembanden en luchtwegen van medewerkers in callcenters. Bovendien vergroot een te lage luchtvochtigheid de kans op de verspreiding van bacteriën en virussen in de lucht, vooral omdat ons immuunsysteem bij een lage luchtvochtigheid verzwakt.

Een te lage luchtvochtigheid kan ook leiden tot een gevoel van onbehagen. Dit kan eenvoudig worden voorkomen door de luchtvochtigheid op een optimaal niveau van 40-60% te houden.

Condair biedt advies op maat voor de juiste keuze van luchtbevochtiging, rekening houdend met uw behoeften op het gebied van energieverbruik, hygiëne en investerings- en onderhoudskosten. Of het nu gaat om kleine callcenters of grote faciliteiten, wij hebben de oplossing die past bij uw behoeften.

  • Wanneer een gebouw wordt verwarmd boven de temperatuur van de buitenlucht, dan daalt de relatieve vochtigheid binnen direct. Dit effect wordt veroorzaakt doordat koude lucht minder vocht kan bevatten dan warme lucht. Het openen van ramen, luiken, deuren en/of ventileren van buitenlucht heeft geen enkele invloed op de relatieve luchtvochtigheid binnen, zolang als de binnentemperatuur hoger is dan de buitentemperatuur. Ook wanneer een gebouw wordt gekoeld zal de lucht snel te droog worden. Dit komt doordat bij het koelen van lucht ook vocht aan de lucht wordt onttrokken. De te droge lucht zal vervolgens vocht proberen te onttrekken aan alle materialen, voorwerpen en personen in de ruimte, waardoor deze nog verder uitdrogen. Het gevolg is gevoel van stem problemen, onbehagen, klachten aan de luchtwegen en een aanzienlijke grotere kans op (griep)besmetting (o.a. COVID19).


Liever contact met een expert?


Luchtbevochtiging reduceert ziekteverzuim en verhoogt de productiviteit

Wist u dat de juiste luchtvochtigheid (40-60%) in callcenters de gezondheid van medewerkers versterkt, het ziekteverzuim reduceert en de productiviteit verhoogt? Gesprekken van hoge kwaliteit en succesvolle dialogen met klanten zijn afhankelijk van een natuurlijke, gezonde stem. Ondersteuning van luchtbevochtiging vormt de basis voor een gezonde werkomgeving in het callcenter. Intensief beeldschermwerk in het callcenter is zwaar voor de ogen. Gezwollen oogleden, roodheid, brandende ogen en een hoge lichtgevoeligheid verstoren de concentratie, maken ons moe en verlagen de productiviteit. Luchtbevochtiging beschermt de traanfilm in onze ogen en gaat ontstekingen, infecties, irritatie en ernstig oogletsel tegen

Klachten in een werkomgeving met té droge lucht

Veel voorkomende klachten/symptomen zijn onder meer droge keel en strottenhoofd, hoesten, heesheid en stemverlies. De stem wordt gecreëerd in het strottenhoofd, waar omringd door een slijmvlies de stemplooien en stembanden zich bevinden. Deze gevoelige slijmvliezen hebben een optimale luchtvochtigheid (tussen 40 en 60%) nodig om de stem gezond te laten functioneren.


Voordelen voor callcenters:

  • Voorkomt stemaandoeningen en ziekten van de stemband
  • Beschermt het oog tegen ontstekingen en irritatie
  • Oplossingen voor kleinere en grotere gebouwen van budget tot premium oplossingen
  • Ook verhuur mogelijkheden voor korte (vanaf 1 week) en lange termijn (3- 10 jaar)
  • Full-service concept met levenslange garantie, waardoor u volledig ontzorgt bent en niet voor onverwachte kosten komt te staan
  • 24/7 servicedienst met eigen technici

Misschien bent u ook geïnteresseerd in...