Luchtbevochtiging voor callcenters en helpdesks


Luchtbevochtiging en luchtvochtigheidsbeheersing voor callcenters

De juiste relatieve luchtvochtigheid (40-60%) spaart de stemmen en gezondheid van medewerkers in callcenters en helpdesks.

In de winter, maar ook in de periodes dat onze gebouwen gekoeld worden, is de luchtvochtigheid vaak veel te laag (<40%) Hierdoor worden de stembanden en luchtwegen van medewerkers in callcenters zwaar belast. Tevens kunnen bacteriën en virussen langer door de lucht zweven en ons besmetten, zeker omdat bij een te lage luchtvochtigheid ook ons ons immuunsysteem wordt verzwakt. Bij een te lage luchtvochtigheid voelen we ons eveneens onbehaaglijk. Dit kan eenvoudig worden voorkomen met de juiste luchtvochtigheid (40-60%). Condair kan u adviseren bij de juiste keuze van luchtbevochtiging gebaseerd op uw behoefte t.a.v. energieverbruik, hygiëne en investerings- onderhoudskosten. Zowel voor kleine (budget) als grote callcenters hebben wij de oplossing in huis.

Waardoor ontstaat droge lucht?

Wanneer een gebouw wordt verwarmd boven de temperatuur van de buitenlucht, dan daalt de relatieve vochtigheid binnen direct. Dit effect wordt veroorzaakt doordat koude lucht minder vocht kan bevatten dan warme lucht. Het openen van ramen, luiken, deuren en/of ventileren van buitenlucht heeft geen enkele invloed op de relatieve luchtvochtigheid binnen, zolang als de binnentemperatuur hoger is dan de buitentemperatuur. Ook wanneer een gebouw wordt gekoeld zal de lucht snel te droog worden. Dit komt doordat bij het koelen van lucht ook vocht aan de lucht wordt onttrokken. De te droge lucht zal vervolgens vocht proberen te onttrekken aan alle materialen, voorwerpen en personen in de ruimte, waardoor deze nog verder uitdrogen. Het gevolg is gevoel van stem problemen, onbehagen, klachten aan de luchtwegen en een aanzienlijke grotere kans op (griep)besmetting (o.a. COVID19).

Luchtbevochtiging reduceert ziekteverzuim en verhoogt de productiviteit

Wist u dat de juiste luchtvochtigheid (40-60%) in callcenters de gezondheid van medewerkers versterkt, het ziekteverzuim reduceert en de productiviteit verhoogt? Gesprekken van hoge kwaliteit en succesvolle dialogen met klanten zijn afhankelijk van een natuurlijke, gezonde stem. Ondersteuning van luchtbevochtiging vormt de basis voor een gezonde werkomgeving in het callcenter. Intensief beeldschermwerk in het callcenter is zwaar voor de ogen. Gezwollen oogleden, roodheid, brandende ogen en een hoge lichtgevoeligheid verstoren de concentratie, maken ons moe en verlagen de productiviteit. Luchtbevochtiging beschermt de traanfilm in onze ogen en gaat ontstekingen, infecties, irritatie en ernstig oogletsel tegen.

Veel voorkomende klachten/symptomen zijn onder meer droge keel en strottenhoofd, hoesten, heesheid en stemverlies. De stem wordt gecreëerd in het strottenhoofd, waar omringd door een slijmvlies de stemplooien en stembanden zich bevinden. Deze gevoelige slijmvliezen hebben een optimale luchtvochtigheid (tussen 40 en 60%) nodig om de stem gezond te laten functioneren.

Voordelen luchtbevochtiging en Condair voor callcenters en helpdesks:

  • Voorkomt stemaandoeningen en ziekten van de stemband.

  • Beschermt het oog tegen ontstekingen en irritatie.

  • Oplossingen voor kleinere en grotere gebouwen van budget tot premium oplossingen

  • Ook verhuur mogelijkheden voor korte (vanaf 1 week) en lange termijn (3- 10 jaar)

  • Full-service concept met levenslange garantie, waardoor u volledig ontzorgt bent en niet voor onverwachte kosten komt te staan.

  • Zeer energiezuinige oplossingen met hygiëne garantie

  • 24/7 servicedienst met eigen technici

      Neem direct contact op!

      Klik voor Condair referenties >>

      Andere toepassingen